Góry S-UŚlęża

Ślęża

Przez 3 września 2014 No Comments

WEJŚCIE NA: ŚLĘŻA (718 m n.p.m. Masyw Ślęży i Przedgórza Sudeckiego) – 29 sierpnia 2014

Góra Milczenia (Monte Silentii) – pod taką łacińską nazwą istnieją pierwsze wzmianki o Ślęży. Wiele razy przejeżdżałem widząc jakąś górę z wieżą na południe od Wrocławia, ale jej zalesione zbocza nie zachwycały mnie. Ot, niskie wzniesienie wyrosłe po drodze do „prawdziwych” gór na południu.

Ślęża

Ten stan pewnie byłby permanentny, gdyby nie wiadomo jaka „wyższa konieczność”. Dziś wiem, że kiedyś jeszcze chcę na nią wejść.

Po kolejne górskie „skalpy” ruszyliśmy w piątek po południu. Ślęża, Szczeliniec Wielki i Orlica – na te 3 szczyty chcieliśmy wejść przez ten krótki weekend. Wyszło trochę inaczej, a nawet znacznie lepiej, o czym podjeżdżając przed 19 na spory parking

Parking Przełęcz Tąpadła

na przełęczy Tąpadła absolutnie nie wiedzieliśmy.

Przełęcz Tąpadła        O przełęczy Tąpadła

Na wygodną „żółtą” ścieżkę wiodącą Ślężańskim Parkiem Krajobrazowym wstąpiliśmy o 19,

Żółty szlak na Ślężę

by po 65 minutach (z przerwą na przeczekanie deszczyku pod wiatą mniej więcej w połowie drogi) ujrzeć stosunkowo niebrzydki obiekt stacji przekaźnikowej.

Stacja na Ślęży             Dowód, że jestem na Ślęży

Rychło zapadający zmrok wykluczał dłuższe podziwianie, więc skoncentrowaliśmy się na krótszym. Ślęża. Ślęża. I po Ślęży…znikła w mroku.

Widok ze szczytu Ślęży                   Na Ślęży

Schodziliśmy w całkowitych ciemnościach, jedynie wilcze ślepia oświetlały nam drogę ratując przed niechybnym upadkiem 😉

PODSUMOWANIE:

Subiektywna ocena widoku ze szczytu: 5/10

Poniżej link do mojej Mapy gór z Korony Gór w Polsce, zapraszam:

Rozmieszczenie gór z Korony Gór Polski

Na koniec – jak zawsze – kamyczki ze szczytu :ok    Kamienie ze Ślęży i Mogielicy