GrecjaPlan dojazduStrona główna

Wakacje z Antykami. Grecja – plan dojazdu

Przez 22 marca 2015 No Comments

Tak zamierzamy dojechać do Grecji. Najpierw mapa „z grubsza”,

a następnie dość dokładna. Spory odcinek już „zobaczyłem” dzięki mapom Google.

Zacząłem też obserwować tę stronę z cenami paliw w Europie .

A zatem tak jedziemy do Grecji:

Poznań – Muszynka,  przez Kraków, na węźle Brzesko skręcam w stronę Brzeska, a dalej droga nr 75 aż do granicy ze Słowacją (Muszynka).  Przed granicą tankuję kampera do pełna. Przez Polskę przejedziemy 600km.

Słowacja.

Nie kupuję winiety bo sprawdziłem, którymi drogami pojedziemy bez opłat:

Na Słowacji obieram kierunek Bardejów. Najpierw jadę 8km do drogi nr 77, następnie 10,5km do Bardejowa. W Bardejowie wjeżdżam na drogę nr 545. Po 33 km w Kapuscanach mam wjazd na drogę nr 18 E371 w stronę Preszowa. Po 5,5 km zjeżdżam z drogi w prawo, do ulicy Preszovskej przechodzącej w ul. Ludwika Svobodou i Svabską, aż do ronda (łącznie 6km). Na rondzie wpadam na drogę nr 68 w stronę Koszyc uważając, by nie znaleźć się na płatnej E50 czy D1!

Teraz jedziemy 53,5 km (w Koszycach częściowo obwodnicą E 58) drogą nr 68, aż do granicy z Węgrami w Milhost. Jadąc przez Słowację pokonujemy 118km.
Poniżej droga przez Słowację, z tym, że nie wiem dlaczego końcowy odcinek do granicy z Węgrami Google uparcie pokazuje, abym jechał płatną drogą E71, podczas gdy tworząc mapę zaznaczałem drogę 68.

Węgry

W budce po prawej stronie, tuż za przejściem granicznym kupuję ważną przez miesiąc winietę dla pojazdów kategorii D2 – od tego roku jest to nowa opłata obejmująca kampery.  Za mojego – do 3,5t – płacę 9.560F, czyli około 130zł.
Podążam 86km drogą E71, 3 przez Miskolc, aż do autostrady M3. Autostradą M3 pędzę 37,5 km w stronę Debreczyna, po czym zjeżdżam na drogę E79, M35. Po 43,5km wjeżdżam na drogę E573, E794. Zaledwie 3km i skręcam w prawo, na Fóldes/Hajduszovat, a po niecałych 15km, w Hajduszovat wjeżdżam w Batthany Utca, w kierunku na Derecske, gdzie jestem po 8,5km. W Derecske skręcam w prawo w drogę E79, 47.
Po 14km jestem na rondzie, z którego zjeżdżam na drogę E60, E79, 42 w stronę granicy z Rumunią na przejście Artand/Oradea. Teraz rozglądam się za stacją benzynową i tankuję na niej do pełna. Jedziemy jeszcze 25 km i wita nas granica z Rumunią w Artand. Przez Węgry przejeżdżamy 232 km.

Droga przez Węgry

Rumunia

Na pierwszej, znajdującej się zaraz za granicą stacji benzynowej (są dwie – po obu stronach drogi) kupuję e-rovigniette za 7 euro ważną 14 dni.

Jadę 10km drogą E60 E79 1 by w Oradei za wiaduktem skręcić w prawo w Centura Oradea kierując się na Cluj, Napoca, Arad, Deva.
Po 3,2km na rondzie zjeżdżam na lewo, w drogę 797 i 1.5 km dalej na kolejnym rondzie skręcam w prawo w drogę E671 79.
Po 112 km jesteśmy w centrum Arad, po przejechaniu chwilę wcześniej nad węzłem kolejowym. Mając po lewej stronie białą Katedrę Sfânta Treime, czyli Trójcy Świętej, skręcam w prawo w Strada Corneliu Coposu kierując się na Bukareszt i lotnisko. Strada Corneliu Coposu przechodzi w Strada Banu Maracine i Strada Andreii Saguna. Po 2,7km skręcam w prawo w Strada Dorobanti (za stacją Aral po lewej stronie). Jeszcze 1,7km i jestem na rondzie, z którego zjeżdżam na autostradę A1 w kierunku na Timisoarę. Pędzę 49km po autostradzie, a gdy się skończy – jadę na wprost na rondo i odbijam w lewo, w drogę nr E70 6. Najbliższe 212km trzymam się tej samej drogi. Dopiero w Simian skręcam w prawo, w drogę 56A, z tym, że widokowa droga wzdłuż Dunaju zaczyna się po 178km. Teraz jadę 79km drogą 56A i skręcam w prawo, w drogę E79 56. Długi na 1,7km most na Dunaju stanowiący granicę między Rumunią a Bułgarią osiągam po przejechaniu 13,5 km trzymając się drogi E79. Graniczne miejscowości to: w Rumunii Calafat, a w Bułgarii Widyń. Myto za most Calafat-Widyń wynosi 7 euro. Przez Rumunię przejeżdżamy 500km.
Droga przez Rumunię

Bułgaria
W Widyniu kupują winietę, a droga E79doprowadza mnie po 113km do Montany, gdzie wjeżdżam na drogę nr 81 w kierunku Sofii. Po 115km docieram do obwodnicy Sofii, drogi nr E80, 18. Skręcam w prawo. Następnie (po ok.6km) kieruję się na Kulatę, droga przechodzi w autostradę A6.
Autostrada zmienia nazwę na A3, inne oznaczenie to E79 lub 1. Przed Dupnicą, po ok. 50,5km  odbijam w prawo, w drogę E79, 1, bo po kilku km autostrada się kończy. Jadę blisko 57 km drogą E79, 1, po czym w prawo ślimaczkiem do góry wjeżdżam na drogę nr 19 w kierunku na Bansko. Droga nr 19 wiedzie nas przez Bansko, Dobriniszte, Mesta, Gospodintsi, Banichan, Borovo, Novo Leski, Koprivlen i Sadovo. W Kopriveln, po prawej stronie na końcu wioski jest ostatnia stacja benzynowa przed granicą z Grecją o nazwie Olimp. Tankuję do pełna. Po 107km jazdy jesteśmy na granicy z Grecją, która to granica jest w tzw. szczerym polu. Przez Bułgarię przejeżdżamy 431km.
Droga przez Bułgarię

Grecja

Nie ma winiet, ale za to są opłaty autostradowe.

W Grecji jedziemy drogą nr 57 przez Kato, Granitis, Prosotsani a w Metamorfosi Sotiros, po 49km skręcamy w prawo, w stronę Serres drogą nr 12, która od południa omija miasteczko Drama. Po 13km jestem na rondzie za Drama i skręcam w prawo w kierunku Kavala, wciąż drogą nr 12. Mijam Doxato, Kato Kefalari, Lidia, Krynides. Przed Kavalą pojawiają się już znaki o przeprawie promowej na Thasos i po ok. 73km zawijam do portu. Stąd już tylko przeprawa promowa na Thasos i ….WAKACJE, wreszcie są WAKACJE!!!!!!!!

Aha, a takie temperatury powietrza i wody zazwyczaj występują na Thasos: